سومین شماره نشریه لذت دندانپزشکی

دکتر علیرضا آشوری

دندانپزشک

سردبیر نشریه لذت دندانپزشکی

سومین شماره نشریه لذت دندانپزشکی در حالی به محضر دوستان و همکاران گرامی ارائه می­شود که به دلایل متعدد، بسیاری تصور می­کردند این جرقه­ای زودگذر بوده و تداوم نخواهد داشت. به عنوان سردبیر این نشریه مفتخرم که توانستیم در سال عجیب و غریب 2020 سه شماره از یک نشریه نوپا با مخاطبی محدود و خاص را تدارک ببینیم. در این مسیر ذکر چند نکته ضروری به نظر می­رسد که با شما عزیزان مطرح خواهم کرد.

1

نشریه لذت دندانپزشکی به نیت ایجاد یک شبکه ارتباطی میان دندانپزشکان ایرانی کانادا و به طور خاص استان اونتاریو شکل گرفت. هدف ما این بود که بتوانیم در عین تولید مطالب علمی، فرهنگی و لایف استایل، دغدغه­های شغلی و صنفی همکاران دندانپزشک را نیز منعکس کنیم. تلاش داریم در شماره­های آتی چنین بخش­هایی را بیشتر مد نظر قرار دهیم و برای انعکاس هرچه بهتر و دقیق­تر این موارد به همکاری و همراهی نزدیک شما مخاطبان گرامی نیاز داریم.

2

لذت دندانپزشکی نشریه­ای منحصر به فرد است. JOD تنها نشریه­ای است که در خارج از ایران به زبان فارسی و برای دندانپزشکان منتشر می­شود. در دو شماره قبلی از جهت نوپا بودن، بر اساس بازخوردهای مخاطبان گرامی کمیت و گرایش مطالب را تنظیم کردیم و در شماره سوم بسیاری از مطالب با عطف توجه به آنچه از جانب شما عزیزان به اطلاع ما رسید، تهیه شدند. با این حال بیراه نیست اگر بگویم ما هنوز در ابتدای راه هستیم و برای دانستن سلیقه شما مخاطبان بزرگوار تنها راه، دانستن نظرات شما است. بنابراین از شما خواهش می­کنم نظرات خود را درباره مطالب نشریه با ما در میان بگذارید تا بتوانیم هرچه بیشتر منطبق با سلیقه شما عزیزان حرکت کنیم. از همین جا اعلام می­کنم اگر مایل به همکاری با نشریه هستید از طریق وبسایت با ما تماس بگیرید.

3

یکی از مهمترین ویژگی­های نشریه ما کیفیت گرافیکی بسیار بالای آن است. متاسفانه به دلیل شرایط پاندمی و تبعات آن امکان چاپ و ارسال گسترده مجله به مطب­های دندانپزشکی همکاران ایرانی میسر نشد. در نتیجه کیفیت گرافیکی چشمگیر نشریه آنطور که باید و شاید دیده نشد. تا زمانی که بتوانیم فرمت چاپی را به دست شما عزیزان برسانیم، دانلود نشریه از وبسایت ما و دیدن آن روی مانیتور با آکروبات ریدر تنها راهی است که شما می­توانید دست کم بخشی از کیفیت گرافیکی نشریه را مشاهده کنید. تنظیمات مناسب برای دیدن نشریه را در وبسایت ببینید.

4

بازخوردهای دو شماره قبلی ما بسیار مثبت بود و باعث دلگرمی. نکته مثبت و جالب اینکه بخش­های غیرعلمی نشریه مورد استقبال و استفاده دوستان غیردندانپزشک هم قرار گرفته است. در شماره سوم و شماره­های بعدی سعی خواهیم کرد تنوع مطالب نشریه را بیش از پیش افزایش دهیم تا علاوه بر دوستان دندانپزشک، مخاطبان عزیز غیردندانپزشک هم از مطالب مجله استفاده کنند.

5

در چند ماه اخیر، صفحه اینستاگرام و کانال یوتیوب ما فعال شده و مخاطبان آن رشد چشمگیری داشته است. ضمن تشکر فراوان از شما مخاطبان گرامی، برنامه­های متنوع و جذابی برای این دو بخش در نظر گرفته­ایم که در سال 2021 به تدریج عرضه خواهند شد.

6

شماره سوم نشریه ما در آستانه کریسمس 2021 چاپ شده است. سال 2020 یک فاجعه جهانی بود. سالی مملو از بحران، افسردگی و عدم قطعیت. از نخستین روزهای آن بسیاری از ما مشکلات فراوانی را تجربه کردیم، با بیماری و بحران­های مالی دست به گریبان شدیم و عزیزانی را از دست دادیم. عزیزانی که جای خالی برخی از آنها هرگز پر نخواهد شد و زخم و درد ناشی از فقدان آنها هرگز ترمیم نمی­شود. به امید سالی بهتر چشم به آینده خواهیم داشت.

7

مهمترین و شاید بتوان گفت تنها منبع تامین هزینه­های هر نشریه­ای چه چاپی باشد چه اینترنتی، آگهی است. نشریه لذت دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نیست. شرایط خاص سال 2020، نوپا بودن نشریه از یک سو و منحصر به فرد بودنش از سوی دیگر باعث شده بود منابع تامین آگهی­های ما بشدت محدود باشد. تمام سعی ما در این سه شماره بر تداوم چاپ نشریه متمرکز بود و خوشحالم که توانستیم با هزینه­ای بسیار کمتر از آنچه شاید به ذهن خطور کند این مهم را به انجام برسانیم. در اینجا ضروری است از اسپانسرهای نشریه تشکر کنم که در شرایط بحران مالی ناشی از پاندمی، لذت دندانپزشکی را حمایت کردند. در این سه شماره دوستان بسیاری حامی و کمک حال ما بودند که از تک تک آنها سپاسگزارم و قدردان لطف­شان هستیم. باید اشاره کنم به دوستان عزیز شورای سیاست­گذاری در که شرایط سخت کووید همراه لذت دندانپزشکی بودند و بدون حمایت آنها لذت دندانپزشکی اصلا پا به عرصه نشریات نمی­گذاشت. و یک تشکر ویژه از همسر عزیزم دکتر سارا مجلل که در تمام لحظات سخت و دشوار همراه و همکار من بود.

برای ارتباط با ما به وبسایت نشریه مراجعه کنید:

Jodmagazine.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چرا باید مدیر کلینیک داشته باشیم؟

س دسامبر 29 , 2020
چرا باید مدیر کلینیک داشته باشیم؟ مهندس مهدی سعیدی لیسانس IT از دانشگاه شهید بهشتی لیسانس حسابداری و مدیریت از دانشگاه یورک دیپلم مدیریت کلینیک دندانپزشکی از دانشگاه تورنتو دیپلم دوره Art of Management از شرکت اداره یک مطب دندانپزشکی در کانادا تفاوتهای فاحشی نسبت به اداره آن در کشوری […]