مسیر جدید برای اعطای مجوز به دندان‌پزشکان آموزش‌دیده بین‌المللی در کانادا

در اقدامی مهم برای رفع کمبود نیروی کار و بهبود خدمات بهداشتی، دولت فدرال کانادا 86 میلیون دلار برای ساده‌سازی فرآیند به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی بین‌المللی، از جمله دندان‌پزشکان، سرمایه‌گذاری کرده است. این برنامه بخشی از برنامه شناسایی مدارک تحصیلی خارجی است که هدف آن تسهیل انتقال حدود 6600 متخصص بهداشتی آموزش‌دیده در خارج از کانادا است.

بخشی از این سرمایه‌گذاری شامل 8.3 میلیون دلار است که به انجمن دانشکده‌های دندان‌پزشکی کانادا اختصاص داده شده است. این بودجه برای توسعه و اجرای برنامه ارزیابی و آموزش در دندان‌پزشکی عمومی استفاده می‌شود. این برنامه نوآورانه مسیر جدیدی برای اعطای مجوز به دندان‌پزشکان آموزش‌دیده بین‌المللی فراهم می‌کند که مهارت‌ها و دانش آن‌ها معادل فارغ‌التحصیلان برنامه‌های معتبر دندان‌پزشکی کانادا است.

این پروژه در استان‌های آلبرتا، انتاریو و کبک اجرا خواهد شد و بر کاهش موانع موجود در فرآیند شناسایی مدارک خارجی تمرکز دارد. با ساده‌سازی و تسریع این فرآیندها، برنامه هدف دارد تا دندان‌پزشکان آموزش‌دیده بین‌المللی را سریع‌تر به نیروی کار کانادا وارد کند. این اقدام نه تنها کمبود نیروی کار در زمینه دندان‌پزشکی را رفع می‌کند، بلکه اطمینان می‌دهد که نیازهای رو به رشد جمعیت متنوع کانادا برآورده می‌شود.

جیم لای، رئیس انجمن دانشکده‌های دندان‌پزشکی کانادا، بر اهمیت این ابتکار به ویژه در زمینه‌ی برنامه‌ی جدید مراقبت دندان‌پزشکی کانادا و افزایش مهاجرت تأکید کرد. این تلاش‌ها قرار است دسترسی به مراقبت دندان‌پزشکی را برای همه کانادایی‌ها، از جمله جوامع حاشیه‌نشین و تازه ‌واردان، بهبود بخشد.

این ابتکار بخشی از استراتژی گسترده‌تری است که از تحرک نیروی کار حمایت می‌کند و موانع سیستماتیک برای متخصصان بهداشت در سراسر کانادا را کاهش می‌دهد، و بدین ترتیب سیستم بهداشتی کشور و رشد اقتصادی را تقویت می‌کند. این سرمایه‌گذاری همچنین شامل حمایت‌های خدماتی مانند مراقبت از کودکان و حمل و نقل است که برای موفقیت ادغام متخصصان آموزش‌دیده بین ‌المللی در سیستم بهداشت و درمان کانادا ضروری است.

دکتر مهدی ادیب راد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تنیس ورزشی حرفه‌ای و تفریحی

چ آگوست 28 , 2024
بیش از ۱۵۰ سال است که از ابداع ورزش تنیس می‌گذرد. ورزشی که در ابتدا فقط اشراف انگلیسی آن را بصورت تفریحی بازی می‌کردند، در حال حاضر بسیار فراگیر شده است و در زمره‌ی ورزش‌های هیجان انگیز و پر طرفدار قرار گرفته است. حتی اگر تنیس بازی نمی‌کنید به احتمال […]