معرفى دانشگاه ساسكاچوان

معرفى دانشگاه ساسكاچوان

علاوه بر مسير مستقيم معادل‌سازى مدرك دندانپزشكى كه از طريق قبولى در امتحانات متعدد و گرفتن مدرك ميسر می‌شود، روش ديگرى هم براى اين منظور وجود دارد كه از طريق گذراندن دوره تكميلى در يكى از دانشگاه‌هاى كانادا محقق مى‌شود. برخى از دندانپزشكان ترجيح مى‌دهند پس از گذراندن آزمون AFk يا ADAT از يكى از دانشكده‌هاى دندانپزشكى داخل كانادا پذيرش گرفته و بعد از دو يا سه سال تحصيل در دانشگاه مدرك دندانپزشكى كانادايى خود را گرفته و بعنوان دندانپزشك كانادايي مشغول به كار شوند. به اين منظور براى آشنايي همكاران با دانشكده‌هاى دندانپزشكى كانادا در هر شماره به معرفى يكى از اين دانشگاه‌ها مى‌پردازم .

University of Saskatchewan

دانشگاه ساسكاچوان (USask)توانسته است در سيستم رتبه بندى جهانى QSWUR رتبه ٣٣٥ در سال ٢٠٢٤ را از آن خود كند. اين در حالى است كه به نسبت سال ٢٠٢٣ ، صد رتبه ارتقا پيدا كرده است. اين دانشگاه كه در شهر ساسكاتون و در حاشيه رودخانه ساسكاچوان جنوبى بنا شده است و بزرگترين دانشگاه استان ساسكاچوان مى‌باشد. همچنين يكى از بهترين دانشگاه‌هاى پژوهش محور كاناداست كه در زمينه پژوهش‌هاى امنيت غذا و آب و بيماري‌هاى عفونى پيشرو بوده و در حوزه منابع طبيعى شهرت جهانى دارد و همچنين مركز تحقيقات نورى كانادايي كه در جهان يكى از بهترين آزمايشگاه‌ها در اين زمينه مى‌باشد در اين دانشگاه قرار دارد.

دانشكده دندانپزشكى

دانشگاه ساسكاچوان كه در سال ١٩٦٥ تأسيس شده است. علاوه بر برنامه‌هاى مختلف از جمله دستيار دندانپزشك، دندانپزشكى و precision oral and systemic health (MS,PHD) برنامه International Dental Degree program  كه به اختصار  IDDPناميده مى‌شود را نيز ارائه مى‌كند. اين دوره مختص كسانى است كه مدرك دندانپزشكى خود را از كشورى غير از كانادا دريافت كرده‌اند. مدت زمان اين دوره دوساله و بصورت full-time  مى‌باشد .

شهريه:

مبلغ شهريه كل براى يك سال تقريباً ٧٧٠٠٠ دلار مى‌باشد كه از اين مقدار پنج هزار بابت وسايل و شصت و يك هزار بابت شهريه و بقيه نيز هزينه‌هاى دانشجويي و غيره مى‌باشد. مبلغ دويست و پنجاه دلار نيز به عنوان هزينه ثبت نام بايد پرداخت شود.

مدارك لازم براى واجد شرايط بودن شركت در اين برنامه :

-مدرك دندانپزشكى از كشورى غير از كانادا

-قبولى در آزمون ADAT در سه سال اخير

-واجدين شرايط ممكن است كه براى ارزيابى مهارت‌هاى كلينيكى و مصاحبه انتخاب شوند.

متقاضيان بر حسب نمره  ADATانتخاب مى‌شوند. براى متقاضيان با نمره ADAT مساوى مصاحبه و ارزيابى مهارت‌هاى كلينيكى تعيين كننده خواهد بود .

-مهارت زبان انگليسى

-عدم سوء پيشينه

-كارت واكسيناسيون

ظرفيت :

هر سال تا پنج نفر براى اين برنامه توسط دانشگاه ساسكاچوان پذيرفته مى‌شوند كه يك ظرفيت براى افراد ساكن ساسكاچوان رزرو مى‌باشد و در ضمن همه متقاضيان بايد شهروند كانادايي يا داراى اقامت دائم باشند.

در پايان چنانچه قصد تحصيل در اين دانشگاه و شركت در اين برنامه را داريد، سايت دانشگاه را براى اطمينان از تاريخ اعتبار مدارك ارسالى به دقت مطالعه كنيد. همچنين همواره ممكن است تغييراتى در ميزان شهريه و شرايط قبولى در اين دانشگاه به وجود بيايد.

 نويسنده:

دكتر الهام حاج بابايي

دندانپزشك

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدهای دندانی

ی مه 26 , 2024
واژه مد بى اختيار در ذهن شنونده سبك‌هاى مختلف لباس، كيف و كفش را تداعى می‌كند. هر چند كه امروزه پيچيدگى و گستردگى صنعت سود آور مد باعث شده تا بخش‌هاى بيشترى از زندگى، از قبيل وسايل منزل و حتى سبك زيستن ما تحت تأثیر این موضوع قرار بگیرد. نوآوری […]