سخنی چند با خوانندگان

سخنی چند با خوانندگان

باز آمدم باز آمدم از پیش آن یار آمدم

در من نگر در من نگر بهر تو غمخوار آمدم

شاد آمدم شاد آمدم از جمله آزاد آمدم

چندین هزاران سال شد تا من به گفتار آمدم

مولانا

حدود چهارده سال پیش که به کانادا مهاجرت کردم در این اندیشه بودم که پا به دنیای  بهتری خواهم گذاشت. سرزمین رویاها و آرزوها که در آنجا بسیاری از محدودیت ها و فشارهایی که در موطن حس می­کردم را تجربه نخواهم کرد. این فکر خوش دیری نپایید زیرا که ما همان انسان­ها و همان فرهنگ بودیم و هستیم. در آن زمان بود که فهمیدم که برای رسیدن به دنیای مطلوب چاره­ ای جز پذیرش تغییر نیست و این تغییر از خود ما باید آغاز شود. تجربه به من آموخت که ما انسان­ها بیش از هر زمان نیاز به همدیگر داریم، نیاز به پذیرفتن تفاوت­ها داریم، نیاز داریم که با هم گفتگو کنیم، نیاز داریم که آگاهی همدیگر را افزایش دهیم. نیاز داریم بشنویم و شنیده شویم و نیاز داریم خوب ببینیم و دیده شویم. نیاز داریم که حمایت کنیم و حمایت شویم. و این همه میسر نمی­شود مگر با عشق و همراهی دوستان عزیز،  عشق به مردم، مهر به سرزمین مادری و دلبستگی به خانه دوم یعنی کانادا.

همه این اندوخته­ ها سوختی را فراهم آورد تا با جمعی از دوستان عزیز دندانپزشک که جملگی از متخصصینی زبر دست این حوزه هستند چاره­ ای بیندیشیم . حاصل این چاره­ اندیشی،  مجله­ ای است که اکنون شماره سوم آن  پیش دیدگان شما است. این مجله حاصل تلاش بی­ بدیل و بی ­ادعای دوستانی است که با وجود دیدگاه­های بسیار متفاوت و متنوع پیام­ آور این مطلب هستند  که مهم نیست چقدر با هم تفاوت داریم، بلکه مهم با هم یکی شدن است.  تا وقتی برای توانمند کردن همدیگر نکوشیم ما را نمی­بینند، نمی­شنوند، ما را جدی نمی­گیرند و ما را به حساب نمی ­آورند.

اکنون در این راه پر فراز و نشیب از شما عزیزان یاری می­طلبیم که بقای این مجله در گرو حمایت­های شما است چه با ارسال مقاله­ های علمی، ابراز نظر، یا نشر مطالب و یا هر حمایت دیگر. ادامه این مسیر به ما کمک می­کند که گامی در جهت یافتن جایگاه واقعی خود در کانادا برداریم.

باشد که کوشش ما به ثمر نشیند.

مجتبی ادیب راد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رویارویی با استرس در دندانپزشکان

ی دسامبر 27 , 2020
رویارویی با استرس در دندانپزشکان بخش اول دکتر نسترن ادیب راد سایکوتراپیست بر اساس یافته­های پژوهشی در زمینه استرس شغلی، دندانپزشکی به نسبت دیگر مشاغل، در زمره پراسترس­ترین شغل­ها قرار می­گیرد به طوری که تعداد زیادی از دندانپزشکان احساس می­کنند استرس شغلی آنها فراتر از توانایی ­شان برای کنار آمدن با […]