فرار لبخند از پشت ماسک

فرار لبخند از پشت ماسک

دکتر سارا مجلل

دندانپزشک- مشاور سردبیر

سارا مجلل

امروز نيويورك جشن پايان محدوديت­هاي كرونايي را گرفت، فردا ميلان وپس فردا آن سر دنيا، پسين روز اين سوي آب. ماسك­ها برداشته خواهند شد؛ كودكان نوپايِ در كالسكه را دوباره در فروشگاه­ها خواهم ديد؛ دوباره به كودك ماشين بغلي خواهم خنديد؛ دوباره او هم به من لبخند خواهد زد؛ دوباره ماسك را از چهره برخواهم گرفت.

دوباره فروش رژهاي قرمز و صورتي رونق خواهند يافت. مجدد به سينما خواهم رفت؛ دوباره بي دل­نگراني در فضاي كتابخانه با دختركم ساعت­ها چرخ خواهم زد؛ مجدد بي­دلهره فرودگاه­هاي جهان را فتح خواهم كرد، دوباره در فري شاپها نمونه­هاي عطر را در هوا پراكنده خواهم ساخت و از عطرش سرمست خواهم شد. دوباره خوشبو كننده­ها را به انتهاي ريه­هاي­م خواهم فرستاد. مجدد روي تردميل­ها خواهم دويد، در شهربازي­ها فرياد شادماني خواهم كشيد؛ دوستانم را، عزيزانم را، پدر و مادرم را، همه را در آغوش خواهم گرفت.

 دوباره فضاي مدرسه­ها از صداي بلندگوها و جيغ و داد بچه­ها و زنگ­ها پر خواهد شد. دوباره همكلاسي­ها بالابلندي بازي خواهند كرد.

دوباره عروسي­ها برپا مي­شوند، دوباره تولدها بي­دغدغه جشن گرفته مي­شوند و سال پشت سال مي­آيد و ما سخت جانان اين دوره سياه، از خاطره­اي دور روايت خواهيم كرد كه چگونه مانديم تا روايتگر رنج آدميان باشيم؛ كه چگونه علم پيروزي­ش بر جهل را جشن گرفت؛ كه وقتي نيويورك امروز جشن گرفت در دل من و هزاران نفر مثل من جرقه­ هاي اميد به بازگشت به زندگي­هاي روزمره و كسل كننده هميشگي سوسو زدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چه کنیم تا در طول روز وقت بیشتری داشته باشیم

ی جولای 18 , 2021
چه کنیم تا در طول روز وقت بیشتری داشته باشیم روزتان را کش بدهید دکتر علیرضا آشوری وقتی سرتان شلوغ است و نمی‌توانید کارها را سر وقت انجام دهید باید هر چه می‌توانید زمان ذخیره کنید تا به کارهایی که دوست دارید برسید این یک جمله جهانی است:”کاش وقت بیشتری […]